HAPPY NEW YEAR! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu HAPPY NEW YEAR! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

HAPPY NEW YEAR!

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

01 Januari 2013 | Verenigde Staten, Bowling Green

Hi iedereen,

Daar ben ik weer! Nog niet heel veel meegemaakt, maar ik wil natuurlijk wel mijn Amerikaanse New Year's Eve met jullie delen :)
Maar eerst even de eerste nacht hier en de English Placement Test die ik gisteren heb moeten maken.

De eerste nacht was echt een hel, doordat het extreem koud was heb ik ongeveer een uurtje geslapen, wat betekent dat ik zo'n 47 uur niet had geslapen. Gelukkig ontdekte we al snel dat de verwarming gewoon niet aan stond en heb ik de dag erna de slaap goed ingehaald, aangezien ik om 5 uur 's middags in slaap gevallen was en de volgende dag pas om 8 uur 's ochtends ontwaakte.

De eerste nacht ook gelijk boodschappen gedaan bij Walmart (ja, nacht). Hoewel het allemaal niet heel goedkoop is, is het ook lang niet zo duur als iedereen zegt. Dat is dus weer een meevaller. Maar mocht het toch allemaal wat te duur uitvallen zit er altijd nog een Aldi hier in Bowling Green, wat de studentenportemonnee goed te pas komt ;).

De tweede avond hadden we met de groep gegeten bij Niek (Nederlandse jongen die hier werkt en in dezelfde student housing woont) en een filmpje gekeken. We zijn nu bijna compleet, vandaag komt de laatste aan.

Dan nu de Placement Test. Ik heb in heel mijn leven nog nooit zo'n makkelijke test gemaakt. Ik denk dat ik dit niveau in de eerste klas van de middelbare school of misschien zelfs wel groep 8 van de basisschool geleerd kreeg. Kort gezegd, dat was dus geen probleem. Ook moesten we een korte essay schrijven, wat ook gewoon prima ging. Bleek uiteindelijk ook wel aan de uitslag, want ik heb level 8 (op een na hoogste level) en daarnaast krijg ik integrated skills (research paper schrijven etc.). Morgen de eerste officiële schooldag, dus ben benieuwd. Oh ja, raad eens wat het ontbijt/lunch die dag was? PIZZA! Serieus, we dachten echt, wat is dit?! 'S ochtends om half 12 aan de pizza. Geen wonder dat er zoveel overgewicht is in Amerika, hoewel hier de studenten die ik voor zover heb gezien wel meevallen eigenlijk.

Zo, Tijd voor New Year's Eve! We hadden gisteren avond een druk programma ;). Twee feestjes en daarna nog de stad in voor de kroegen, dus ik heb me niet verveeld. Naar het eerste feestje gingen we met de taxi (maar 4 dollar per persoon, echt extreem goedkoop!). Nadat we daar een aantal uur drankspelletjes hadden gespeeld gingen we door naar het volgende feestje. Een typisch Amerikaans huisfeest, waar ongeveer 1.000 mensen waren uitgenodigd en uiteindelijk ongeveer 100 mensen echt waren. Helaas was hiervoor de taxi niet komen opdagen, dus konden we een half uur gaan lopen door de sneeuw, niet zo heel tof kan ik je wel vertellen (gelukkig op het laatste moment besloten geen hakken te dragen). Het enige wat er op dat feestje gebeurde was praten, overdreven schreeuwen en hoe kan het ook anders? Beerpong. Dat is een drankspelletje waarbij je een pingpong bal in verschillende 'Red Solo Cups' probeert te gooien, wanneer dat lukt moet de persoon tegenover je drinken, zo niet gebeurt er niks. (je moet anders maar even googlen als je meer wilt weten, want de regels verschillen heel vaak). Nou, en toen was het 12 uur. Er werd Happy New Year geschreeuwd, een grote 'champagne' (spumante) fles open gepopt en daarna was het EVERYBODY GET OUT NOW! Klaar was dat feestje, op naar de kroegen.

Weer te voet ernaar toe, dit keer ongeveer 20 minuten lopen kwamen we bij de kroeg aan 'The Attic'. Eenmaal binnen verbaas je je echt over de dansmoves van de meisjes hier, het is allemaal behoorlijk trashy (evenals merendeel van de outfits trouwens, maakt niet uit wat je draagt je bent altijd underdressed en te veel bedekt in vergelijking). Eigenlijk kun je het geen dansen meer noemen, maar (excuse my language) meer 'dry humping'. Als je niet weet hoe dat er uit ziet, moet je maar even op YouTube kijken. Je verbaast je echt! Om half 3 ongeveer gingen alle kroegen dicht en werden we uitgenodigd voor een after party. Alweer een half uur lopen! Eenmaal daar aangekomen waren we zo moe dat we letterlijk een half uurtje zijn gebleven (wel buiten bij de rokers, omdat het binnen belachelijk erg stonk naar frituur of iets dergelijks). Taxi proberen te bellen, maar die nam niet op dus besloten we maar weer te gaan lopen, om na 5 minuten toch maar weer de taxi te proberen aangezien we anders ongeveer 50 minuten zouden moeten lopen in de sneeuw en koude wind, geen beginnen aan! Gelukkig namen ze dit keer wel op en werden we na 10-15 minuten wachten opgepikt door een heerlijk warme taxi.

Thuis nog even met een aantal eieren gebakken en uiteindelijk rond 5 uur, half 6 mijn bed opgezocht. Al met al een drukke en vooral sportieve avond. Helaas geen enkel moment het gevoel gehad dat het Oud en Nieuw was, want geen vuurwerk of iets anders speciaals. Dat mis je dan toch best een beetje. Maaar geen zorgen, het was toch een super leuke avond!

Oh foto's heb ik niet, die heeft een van de Amerikaanse meisjes gemaakt, dus die zal ik uiteindelijk vast krijgen. Tegen die tijd zal ik ze hier op de blog bij zetten!

Nogmaals HAPPY NEW YEAR!

Tot snel weer :)

xx

  • 01 Januari 2013 - 22:32

    Linday:

    HAPPY NEWYEAR! Blij dat je het so far goed naar je zin hebt! Xxx

  • 02 Januari 2013 - 14:07

    Marloes:

    Nogmaals happy new year lieffieee. Klinkt als een interessante avond haha, ik zie alles levendig voor me dat begrijp je natuurlijk :D.
    X

  • 02 Januari 2013 - 18:18

    Jennifer:

    Hahahhaha. Als ik dit verslag zo lees moet ik lachen, maar nu ik die reactie van marloes heb gelezen zie ik je ineens dik ingepakt door de sneeuw strompelen, blij zijn dat je je high heels niet aan had, en je met open ogen naar die assertjes aan het humpingen waren! HAHAHA. Maar fijn dat je het leuk hebt gehad, nieuwe ervaring weer!! Succes op school etc. En tot leeees'sss ;) xxxxxx

  • 02 Januari 2013 - 22:03

    Ashley Raynor:

    HAHAHA, dik ingepakt viel mee, rest klopt wel zo'n beetje! ;)
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10217

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: