San Francisco Part I - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu San Francisco Part I - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

San Francisco Part I

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

19 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hi allemaal!

Het is zover, het eerste verlag uit San Francisco! Om te beginnen is het een veel viezere stad als New York met heeeeel veel meer daklozen etc. Ook is de stad 's avonds minder veilig (vooral als vrouw alleen op straat), al weet ik dat alleen van horen zeggen, dus bewijs heb ik niet. Het is een leuke stad hoor begrijp me niet verkeerd, maar niet zo leuk als verwacht. Vooral het gebied bij de Golden Gate Bridge is heel mooi en Fisherman's Wharf is heel gezellig.

De dag van aankomst arriveerde ik rond 4 uur 's middags bij het hostel, wat heel fijn midden in de stad ligt. Ik was zo bekaf (zoals altijd na vliegen) dat ik meteen weer op mn bed geploft ben en verder niets heb gedaan. De volgende 2 dagen was ik nog steeds echt extreem moe, waarvan geen idee, maar toen heb ik het ook wat rustiger aan gedaan (niet dat dat uitmaakt want als ik terugkom van de National Park Tour, dan zit ik weer 6 dagen in SF dus genoeg tijd om te stad te verkennen op mijn gemak). Ik heb in die 2 dagen een poging gedaan om naar Lombard Street te lopen via Nob Hill, maar na Nob Hill te hebben beklommen was ik helemaal kapot en ben ik via een minder stijle weg teruggelopen naar het hostel. De dag erna deden mijn benen nog steeds zo'n zeer dat ik niet veel verder kwam dan het Civic Center waar City Hall te vinden was (letterlijk 10 minuten lopen) dus heb ik mijn benen maar weer rust gegeven.

Nu gaan we eindelijk ergens komen ;). Ik had een ticket geboekt voor een hop on, hop off bus zodat ik niet heel San Francisco en zijn extreeeem stijle heuvels hoefde te beklimmen, maar ik toch veel kon zien van de stad. In eerste instantie was ik niet van plan om uit te stappen, maar bij nader inzien toch maar uitgestapt bij de Golden Gate Bridge (waar ik heel blij om was). De brug van 2,7 km ongeveer 2x bewandeld, want als je heen gaat moet je ook terug natuurlijk en aangezien ik geen watje ben heb ik dat ook te voet gedaan en niet met de bus terug. Oh ja, voordat ik de brug op ging heb ik eerst nog een trail gewandeld die lang de kust liep, heeeeel mooi, maar niet echt heel lang. Daarna ben ik teruggelopen naar de bushalte en daar gewacht op de bus. Op de terugweg via Golden Gate Park en Haight Ashbury weer naar Union Square vanwaar ik naar mijn hostel terug ben gelopen.

Vandaag is het verrassend warm. Het zou maar 18 graden worden, maar wanneer de wind niet zo hard waaide was het een stuk warmer dus ook lekker aangenaam om te lopen. Ik ben richting het Ferry Building aan de Embarcadero gelopen en zo de boulevard gevolgd richting Fisherman's Wharf (waar die schattige zeeleeuwen te vinden zijn). Omdat ik gisteren flink verbrand was in mijn gezicht (ondanks flink insmeren) had ik er vandaag nog extra lagen zonnebrand op gesmeerd (niet echt geholpen want volgens mij ben ik nog meer verbrand, verradelijke wind) Anyway hopelijk is de lichte permanente zonnebril op mijn gezicht nu wel weg haha.

Dit was het weer voor deel 1. Morgen ga ik met een tour richting Muir Woods en Sausalito en dan dinsdag ochtend heeel vroeg ga ik beginnen aan de National Park Tour. Aan het eind van die tour komt deel 2 van San Fran en natuurlijk de tour zelf en dan tegen het eind van mijn verblijf in San Fran komt het derde deel, hoewel ik niet meer zo heel veel hoef te zien hier dus hopelijk ga ik me niet vervelen.

Onderstaand weer een link naar een fotoalbum, dit wordt het enige album over San Francisco dus houdt het album in de gaten want de foto's worden steeds geupdate wanneer ik nieuwe heb!

https://plus.google.com/photos/113804798704102153557/albums/5878313730121900209?authkey=CPyHqdT6ofOQKg

xxx Spreek jullie snel weer!
P.S. Nog maar 30 dagen voordat ik weer thuis ben! Tijd vliegt extreeeem snel, maar heb er stiekem al wel zin in :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 10205

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: