New York Part III - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu New York Part III - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

New York Part III

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

13 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Hi allemaal,

Okay, 10 dagen New York is echt veel te kort als je alles wil zien! Dat betekend dat ik dus zeker een keer terug moet, alleen dan niet in mijn eentje haha (toch gezelliger als er iemand bij is).

Waar was ik gebleven? Oh ja, ik zou wat dichter bij huis blijven vrijdag. Riverside park, Riverside Church en Columbia om precies te zijn. Bleek toch wat verder lopen als in eerste instantie gedacht, omdat ik de hoofdcampus van Columbia niet kon vinden haha, dus nadat ik Riverside Park & Church had bezocht, ben ik bij de Harlem Piers beland, wat er heel vervallen uitzag en daardoor ook behoorlijk lelijk was. Ben daarom ook maar omgedraaid en verder de wijk ingelopen om terug richting het hostel te gaan. Mijn zoektocht naar de campus had ik inmiddels al opgegeven... wat denk je? Blijkt de campus gewoon in dezelfde straat te liggen als mijn hostel (alleen een aantal blokken en wijken verder), dus als ik gewoon mijn straat was blijven volgen had ik het meteen gevonden! Maar ach, dat was de eerste en laatste keer dat ik iets niet kon vinden dus dat neem ik voor lief :).
Omdat ze op de campus allerlei podia aan het opbouwen waren ben ik niet verder gelopen als de hoofdstraat en ben ik weer teruggegaan naar het hostel. Achteraf maar goed, want er waren weer enkele blaren bij de verzameling bij gekomen. Dus heb ik lekker op mijn gemak gedoucht en mijn voeten omhoog gegooid zodat ik de volgende dag weer een lange wandeltocht aan kon.

Mijn derde roommate is trouwens ook op vrijdag gearriveerd, dit keer een Australisch meisje uit Brisbane. Ze begon meteen maar te vertellen dat ze met haar moeder en stiefvader was, maar omdat hij (haar woorden) 'crazy, mental' was, heeft ze het hotel verlaten en besloten een hostel op te zoeken. Niet het eerste wat ik zou vertellen als ik net de kamer binnenkom, maar ach haha. Oh ja, veel van jullie vinden mij trouwens erg met koffers inpakken? Zij heeft voor 7 dagen 3 koffers bij, waaronder 1 gigantische hutkoffer! Dus ik ben helemaaaaal niet zo erg met mijn grote koffer en 2 stuks handbagage ;) (voor een maand wel te verstaan).

In ieder geval, ik ga weer verder met een nuttig verhaal...

Zaterdag
Zaterdag ben ik gaan shoppen en heb ik ongeveer heel 5th Ave. afgelopen omdat ik graag de public library en het Flatiron building wilde zien. Niet verrassend dat alles is gelukt ;). Ik heb me in kunnen houden met shoppen (moet wel aangezien ik anders niets meer kan betalen in Californie) en heb het bij 2 boeken, een hoedje en een I <3 NY trui gehouden. Oh en een nieuwe Ray-Ban (alweer bijna vergeten) wat een koopje was aangezien ik hem bij Century21 heb gekocht (soort outlet) en ik dus $70 heb betaald ipv $150. Dus ik kan weer even vooruit. Nadat ik bij het Flatiron building ben geweest was ik nog wat verder gelopen en uitgekomen bij Union Square park, waar een Farmers Market was met alleen maar organische producten en een stukje verder naar Union Square zelf. Omdat mijn voeten weer super zeer begonnen te doen maar weer begonnen aan de 2,5/3 uur durende wandeltocht terug. Precies op tijd stapte ik mijn hostel binnen, want toen barstte een gigantische onweersbui los, waar zelfs mijn paraplu me niet droog had kunnen houden. Lucky me!

Zondag.
Gisteren heb ik de langste tocht van deze 10 dagen gemaakt, namelijk van de Upper West Side helemaal naar Lower Manhattan. De heenweg ben ik via West End Avenue, richting Penn Station en Madison Square Park naar Chelsea en de West Village gelopen (super leuke wijken!) om door te lopen naar Battery Park vanwaar ik het Statue of Liberty al kon zien. Ik denk dat ik er ongeveer 3,5/4 uur over heb gedaan om er te komen. Nadat ik heel Battery Park heb gezien ben ik richting het 9/11 Memorial gelopen, wat behoorlijk indrukwekkend was, je merkt pas echt hoe groot het was als je er bent! Ze zijn momenteel bezig met het opbouwen van nieuwe torens, waarvan er eentje al voltooid is. Nadat ik hier even heb rondgelopen ben ik weer teruggelopen naar Battery Park om een boottocht te doen zodat ik wat betere foto's kon maken van Liberty & Ellis Island. Deze tocht duurde een uur en liet ook nog Governors Island zien, Brooklyn en de Brooklyn & Manhattan Bridge, dus was zeker de moeite waard! Ook voor een mooie skyline foto van Manhattan aan het water.

Na deze boottocht ben ik via Wall Street begonnen aan de terugtocht. Natuurlijk heb ik foto's gemaakt van de welbekende stier, niet echt heel indrukwekkend (hoewel het er stervensdruk was, kun je op 1 van de foto's goed zien). Maar ja het hoort wel echt bij NY. Daarna ben ik Broadway blijven volgen, waardoor ik via SoHo terug liep. SoHo is echt een AMAZING shopping gebied, maar daardoor ook ZO druk dat je als sardientjes in een blik achter elkaar schuifelt (heeeeel irritant). Doordat ik Broadway bleef volgen ben ik alweer langs Times Square gelopen, waar ik me weer verder kon irriteren aan alle slakken die voor me schuifelden of abrupt stopten zodat je niet anders kan dan tegen ze aan botsen. Dus eenmaal terug rond een uur of 8 was ik zoo geïrriteerd en moe van het lopen dat ik mijn bed op ben gevallen en vervolgens niet meer van plan was om omhoog te komen.

Vandaag heb ik nog steeds extreem veel last van mijn voeten en benen van de tocht van gisteren (wat overigens wel echt de moeite waard was haha), dus ik ga vandaag gewoon mijn koffer netjes opruimen en lekker douchen en dan misschien met een boekje richting Central Park om te lezen. Ondanks dat ik nog zoooveel moet zien van New York, kunnen mijn benen het echt niet meer aan om nog een stap te verzetten haha. Toch ben ik super blij dat ik alles gelopen heb, want dat is echt de allerbeste manier om zo weinig mogelijk van New York te missen en alle leuke minder toeristische gebieden (zoals Hudson River Park) te ontdekken.

Dit was het weer! Next up: San Franciscooo!

xxx

https://plus.google.com/photos/113804798704102153557/albums/5876418208046773633?authkey=CMjVvvqkktPDPA

  • 13 Mei 2013 - 18:57

    Marion:

    Ashley wat ben je toch een bikkel!
    mijn complimenten hoor. je hebt wel gelijk als je zegt dat je lopende het meeste ontdekt en ziet. dat geldt niet alleen voor NY maar bijv. ook Amsterdam.
    dat hebben wij een paar keer gedaan en je staat verbaasd van wat je dan tegenkomt. niet alleen de bekende plekjes maar veel mooiere!
    geniet nog lekker en zoals je zegt up San Francisco!

  • 14 Mei 2013 - 16:17

    Lia:

    Hé moppie, weer een mooi verslag en heel veel foto's. Hebben in elk geval een indruk van NY.
    Volgens mij heb je nog nooit zoveel gelopen, als in NY, maar zo zie je wel alles veel beter en kom je ook de leukste plekjes tegen.
    Als het goed is zit je nu in het vliegtuig naar San Francisco, heel veel plezier daar en ik hoor je binnenkort wel weer.
    LY, xxxx mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 10214

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: