San Fran Pt II & Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu San Fran Pt II & Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

San Fran Pt II & Monterey

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Hola a todos,

Ik weet het, het is helemaal niet lang geleden sinds mijn vorige bericht. Maar, helaas heb ik in mijn hostel in L.A. waarschijnlijk geen gratis WiFi, dus wordt het wat lastiger om jullie te updaten. Vandaar dat ik dat nu doe.

Laat ik beginnen met part II van mijn verblijf in San Francisco (waar ik enorm blij ben om te vertrekken overigens). Bekaf kwam ik weer aan in San Francisco na een super korte nacht, tja Vegas he? Onderweg naar mijn hostel blijkt het net halverwege een heuvel te liggen, heel fijn met 2 koffers een rugzak en een super vermoeid lichaam haha. Anyway ik heb het gered. (Weet eigenlijk niet of ik dit al verteld heb). De volgende dag niet veel meer gedaan als naar de film geweest. The Great Gatsby is echt een aanrader trouwens, maar dat terzijde. Dus ik was gelukkig redelijk uitgerust daarna. 'S avonds kreeg ik een nieuwe roommate erbij en dat bleek een super aardig Engels meisje te zijn van mijn leeftijd. Meteen besloten om de volgende dag samen op te trekken, want er was een festival aan de gang in San Fran vanwege Memorial Weekend. Uiteindelijk niks van het festival gezien, omdat we hadden besloten toch maar een andere kant op te lopen, namelijk naar Height Ashbury (de hippie wijk waar ik het al over heb gehad). Als er een wijk is die je moet zien in San Francisco dan is het deze wel, vooral als je een liefhebber bent van vintage ;). Daardoor was het voor ons beide best deprimerend toen we in de vintage hemel waren beland. (Zelfs een Marc Jacobs jurkje was er maar 45$). Dus om onszelf niet te verleiden al ons geld te spenderen zijn we maar snel verder gegaan. Via Castro (de gay wijk), zijn we naar het Mission District gelopen en zo weer terug naar het hostel. Onderweg kwamen we een GEWELDIGE supermarkt tegen met de lekkerste verse producten, echt zo fijn om dat weer eens te kunnen meemaken haha. Samen meteen maar een halve meloen gekocht voor het ontbijt (maar 3$ echt zo goedkooop! Hij was ook heel erg lekker overigens).

De dag erna vertrok ze alweer naar L.A. dus de ontmoeting was kort maar krachtig haha, helaas is ze ook al weer weg in L.A. als ik er aankom. Maargoed, dan nu Monterey!

Voor degene die John Steinbeck hebben gelezen (of de films hebben gezien) kennen het vast wel, Cannery Row. De straat vernoemd is naar de straat in Steinbeck's boek. Naast deze straat is er in Monterey voor zover ik kon zien niet veel te beleven, behalve het aquarium. Volgens velen het mooiste van Amerika. Dat heb ik dus natuurlijk niet overgeslagen. En ondanks dat er zeker wel mooiere aquaria zijn, was het wel echt een aanrader om te zien. Na Monterey zijn we met de bus verder gereden richting de 17-mile drive, dat is een 17 mijl lange weg langs de kust waar verschillende bezienswaardigheden te vinden zijn (en niet te vergeten ontelbaar veel golfbanen en huizen die allemaal boven de 5 miljoen kosten). Helaas was het weer extreem raar, want op de ene plek was het hartstikke blauw en dan de volgende plek 5 minuten verder was bijna niet te zien door de mist. Maakte het wel een stuk aparter om te zien haha. Na de 17-mile drive arriveerde we in Carmel. Carmel is een kunstdorpje aan de kust. Ik dacht echt dat ik dat super leuk zou vinden, maar viel echt mega tegen. Ja, er zijn een aantal gallerieen te vinden, maar verder bestaat het alleen uit huizen die niet onder de miljoenen te koop zijn en daarnaast designer winkels waar vrijwel geen mens kan winkelen (behalve the happy few). Het strand was ook balen, want je kon bijna niets zien door de mist. Al met al hadden we Carmel wat mij betreft mogen overslaan.

Omdat ik in L.A. dus waarschijnlijk geen WiFi ga hebben, weet ik niet wanneer ik een volgende update kan plaatsen. Waarschijnlijk pas in San Diego over 11 dagen, maaar dat valt nog te overzien toch? Ik ga in ieder geval de eerste 5 dagen lekker ongegeneerd aan het strand liggen om aan mijn kleurtje te werken en eindelijk een beetje een vakantiegevoel te krijgen en de overige 5 dagen ga ik L.A. verkennen. Op dit moment ben ik heel blij dat ik van hostel ben veranderd. In plaats van downtown L.A. (blijkbaar een onveilige buurt zodra het donker wordt) naar Venice Beach, waar ik 100m van het strand verwijderd ben :) (ook meteen een veiligere buurt heb ik gehoord). Dus jullie kunnen thuis weer met een gerust hart gaan slapen ;).

Ik ben er weer vandoor! Foto's van Monterey etc. staan hieronder!

https://plus.google.com/photos/113804798704102153557/albums/5883448845633440113?authkey=CLmBvNKW-eKSbQ

Enjoy!
xxx

  • 29 Mei 2013 - 23:24

    Jennifer:

    Zozoooo!! Jij vermaakt je dus wel zo te lezen.
    Fijn om te horen!! Ben echt benieuwd naar alle fotos en verhalen zeg. Hou je het allemaal nog wel een beetje vol daar zonder bekende om je heen? Je moet maar zo denken nu kan ik lekker genieten en over paar weken ben je alweer on het koude kikkerlandje!! Geniet er nog maar van, doe voorzichtig en tot heel snel! dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10203

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: