3 staten in 4 dagen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu 3 staten in 4 dagen - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

3 staten in 4 dagen

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

25 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hi allemaal!

Zoals jullie volgens mij allemaal wel weten, ben ik vanuit San Francisco op reis gegaan met een georganiseerde bustour. Deze tour ging van San Francisco naar Yosemite (overnachting in Fresno), daarna naar Las Vegas en dan vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon en weer terug naar San Francisco. Vandaar de titel 3 staten in 4 dagen (Californie, Nevada & Arizona).

Eerst zal ik maar eens vertellen over de laatste dagen in San Francisco. Ik was bij mijn vorige verslag gebleven bij Muir Woods en Sausalito. Muir Woods was best wel indrukwekkend en super rustgevend. Het was er zooo stil ondanks alle toeristen. Maar het allermooiste was toen we terugreden en we bij het Muir Beach overlook werden afgezet. Ondanks dat het behoorlijk heiig was toch mooie foto's kunnen schieten van de kustlijn. De terugweg gingen we via Sausalito om de veerboot terug te pakken naar San Francisco. Sausalito is echt een heel leuk zeestadje, ik persoonlijk vond het leuker dan San Francisco, wat meer laidback, maar San Francisco heeft weer meer te bieden. De laatste dag in San Fran niet echt iets gedaan, behalve een wasje gedraaid en mijn koffer ingepakt.

Dan nu de tour. De eerste dag dus van San Francisco naar Yosemite. Ik stapte in de bus en ik dacht even dat ik verkeerd zat want ik was de enige westerling uit 52 personen. Het waren vrijwel alleen maar Indiërs en Chinezen. Niet erg natuurlijk, maar wel vervelend dat de hele bus elke dag naar sterke etensgeuren stonk. Maar dat was dan ook het enige. Na een aantal uur rijden gearriveerd in Yosemite National Park, 3 dingen gezien en hoppa we moesten weer verder naar ons eerste hotel. Dat was dus al een baalmomentje dat we maar een minimaal deel van het park gezien hebben. Het hotel daarentegen was wel echt super. Na een korte nacht met weinig slaap vertrokken we richting Las Vegas. Rond een uur of half 4 daar aangekomen en spullen op de kamer gedropt te hebben was ik samen met een meisje uit Georgië van rond mijn leeftijd de Strip gaan verkennen. Daarna is zij naar een show gegaan en ik terug naar het hotel om te eten en blijkbaar was ik zo moe dat ik in slaap was gevallen rond een uur of 8. Volgende ochtend weer om half 6 op, want de Grand Canyon stond op de planning! Ongeveer 5 uur gereden voor we er waren, maar echt de moeite waard. De Grand Canyon is zoo mooi! Ik denk wel dat het nog mooier is als de zon onder gaat want dan is het steen nog roder, maar dit was al indrukwekkend.

De dag daarna was het alweer tijd om terug naar San Francisco te gaan. Weer om 6 uur op, om uiteindelijk pas tegen half 8 te kunnen vertrekken. Had dus langer in bed kunnen blijven ;). Had namelijk maar 2 uur slaap gehad zoiets, omdat we de avond ervoor nog over de Strip gelopen hebben. Om 19.00 uur weer terug aangekomen in San Francisco en naar mijn nieuwe hostel gelopen. Niet echt een goede nachtrust gehad, dus hoop dat dat vanavond wel het geval is. Vandaag ga ik het dus lekker rustig aandoen, misschien dat ik naar de film The Great Gatsby ga, die wil ik al een tijdje zien. Anyway foto's staan weer onderaan :) Enjoy! Volgende berichtje zal waarschijnlijk komen wanneer ik in L.A. zit.

Ik zie jullie over 23 dagen weer!! :)

xxx

https://plus.google.com/photos/113804798704102153557/albums/5880983746285525361?authkey=CPaAxtvGh_rBMg

  • 26 Mei 2013 - 15:39

    Lia:

    Hoi moppie,
    Heb zojuist je foto's bekeken, geweldige tour. Moeten misschien maar heel hard sparen, om op family-tour te gaan naar Amerika.
    We zijn donderdag vertrokken naar Frankrijk, onderweg slecht weer, zelfs een beetje sneeuw gehad (2 graden) was wel heel hoog in de bergen.
    We zijn nu op de camping in Balazuc (Ardèche) en het is hier nu heel zonnig, staat wel veel wind, maar vlgs de eigenaren van de camping wordt het alleen maar warmer, dus zullen we hier denk ik wel blijven.
    Omgeving is geweldig mooi, dus we zullen ons wel vermaken.
    Nog veel plezier daar.
    xxxx mams en Wil

  • 26 Mei 2013 - 22:18

    Ron En Annie:

    Hoi Ashley
    Hoe is het nu? Als je de foto's ziet moet het overweldigend zijn. Geniet nog de (alweer laatste) 3 weken! We zien er naar uit je weer te zien, maar volgende week eerst zelf nog op vakantie.
    Dikke kus
    Pap en Annie

  • 27 Mei 2013 - 16:05

    Oma Riky:

    Ashley,

    Tom is bij mij en liet de foto's zien aan mij, ik vond ze heeeeel mooi.
    Ik hoop dat jij het naar je zin hebt en hoop jouw weer gezond terug
    Te zien.

    Groetjes en kusjes van oma riky
    (oma heeft dit zelf getypt binnen 37 min.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 10198

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: