New York Part II - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu New York Part II - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

New York Part II

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

10 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Hi allemaal,

Om te beginnen toch maar wel nog een keer internet aangeschaft voor vandaag, omdat de berichten anders iets te lang worden.

Ik wil jullie allemaal aanraden een keer in jullie leven New York te bezoeken, niet alleen omdat het een toffe stad is, maar ook omdat de stad best goed is voor je zelfvertrouwen (in mijn geval dan haha). Als je elke dag een aantal complimenten over je uiterlijk en kleding ontvangt dan wordt je daar best wel vrolijk van haha ;).

Nog iets leuks (waarschijnlijk vind vooral ik dat leuk), ik word hier regelmatig aangezien als een New Yorker :) en word dus ook best vaak aangesproken voor de weg, nu komt de grap... Ik, met mijn ontzettend chaotische warhoofd dat letterlijk overal de weg kwijt is (behalve hier in NY blijkbaar), kon ze ook allemaal daadwerkelijk de goede kant op sturen! Schouderklopjes zijn wel op zijn plaats dacht ik zo ;).

Anyway, nu komt part II van mijn New York avontuur.
Dinsdag zo lang gelopen dat ik super veel pijnlijke blaren op mijn voeten heb overgehouden... (van de Upper West Side, naar Times Square via Columbus Circle & Broadway, naar het Grand Central Station via een omweg, vanuit daar naar Upper East Side en daarna via Central Park weer terug naar de Upper West Side).

Times Square
Eerlijk? Het is echt extreem veel kleiner dan je verwacht en daarbij ook nog eens veeel te toeristisch en daardoor oogt alles heel nep. Voor sommigen is dit misschien een toffe plek in New York, maar ik hou meer van de wat minder toeristische straten en een beetje slenteren omringt door mooie gebouwen. Ach, ieder zijn ding. Ik ben er in ieder geval geweest toch?

Grand Central Station
Vanuit Times Square ben ik een beetje gaan slenteren door Mid Town Manhattan en toen kwam ik per toeval bij Grand Central terecht, wat wel fijn was want dat stond sowieso al op de planning. Het is echt een heel raar idee om zo'n oud trein station letterlijk tussen een aantal straten te zien staan en dat het dan nog een functionerend station is... Het was echt super mooi, kan Tilburg nog wat van leren! Omdat ik verder niet echt een plan had voor de rest van de dag, ben ik maar weer verder gaan slenteren en toen vond ik mezelf ineens aan de andere kant van Central Park, aan de Upper East Side. Tegen die tijd deden mijn voeten al zo zeer dat ik door Central Park terug naar de Upper West Side ben gelopen om mijn hostel weer op te zoeken. Ik zal een plaatje van de gelopen route bijvoegen (voor zover ik het nog weet) dan krijg je een beetje een idee hoe ver ik gelopen heb.

Woensdag wilde ik het laatste stukje Central Park gaan bekijken, de Strawberry Fields. Helaas kwam ik door mijn extreem pijnlijke blaren en een gigantische stortbui zonder paraplu niet verder dan de ingang van het park en heb ik moeten schuilen onder een luifel totdat het droog genoeg was om weer verder te lopen. Dus maar terug gestrompeld (letterlijk) naar het hostel om mijn voeten omhoog te doen en op te drogen. Helaas een niet echt productieve dag, maar ja wat doe je er aan als je niet kunt lopen van de pijn.

Gisteren (donderdag) weer een lange wandeltocht achter de rug. Dit keer had ik in plaats van mijn All Stars mijn hardloopschoenen aangetrokken en dat werkt toch wat beter met zulke afstanden haha, waarom ik daar niet eerder aan heb gedacht who knows! Wat heb ik allemaal gezien...

Shopping mall aan Columbus Cirlce
Omdat het alweer een behoorlijk regenachtige dag was heb ik onderweg weer een half uur moeten schuilen, want ja geen paraplu. Toen het wat droger was ben ik verder gelopen richting de shopping mall om droog te blijven en voor de zekerheid ook maar meteen een paraplu te kopen. Zo kon ik blijven lopen regen of geen regen.

MoMa
Op aanraden van mijn net vertrokken Franse roommate, ben ik naar het MoMa gegaan in plaats van het Guggenheim. In totaal ongeveer een uur in de rij gestaan om daadwerkelijk het museum binnen te komen, maar het was zeker de moeite waard! Heb er denk ik 3/3,5 uur rondgelopen. Natuurlijk is niet alles wat je er ziet kunst, sommige dingen zijn meer troep, maar ach tegenwoordig is alles kunst. Zelfs twee opgestapelde stofzuigers (ja echt).

5th. Ave & Rockefeller Center
Na het MoMa ben ik richting 5th Ave. gelopen om wat te winkelen, helaas niets kunnen vinden wat ik zocht (of kon betalen op de H&M en Zara na) dus ben ik maar verder gegaan naar het Rockefeller Center. Dat is een verzameling aan gebouwen waar ze met kerst die enorme kerstboom en schaatsbaan hebben. Het hoofdgebouw binnengegaan en een kaartje gekocht voor Top of the Rocks, het observatie deck. Was in eerste instantie van plan om ook een keer 's avonds te gaan, maar dat vind ik echt veel te duur ($27 per kaartje).

Times Square2
De terugweg ben ik weer via Times Square gelopen, dit keer was het ietsje donkerder (en drukker) dus zie je de lichten wat beter dan op de eerste foto's, wilde eigenlijk wat later teruggaan, maar mijn voeten waren weer helemaal doodop dus toch maar besloten om rond 7 uur terug te lopen.

Strawberry Fields
Omdat ik toch weer langs Central Park kwam onderweg naar het hostel, ben ik snel even richting Strawberry Fields gelopen, maar niet verder gegaan als de imagine tegel, want zoals ik al zei waren konden mijn voeten echt niet meer en ik moest nog zo'n 10 blokken lopen naar het hostel.

Voor vandaag zoek ik het iets dichterbij huis om mijn voeten een rustdagje te geven en ga ik naar Riverside Park, Riverside Church en de Columbia University.

Dit was het voor nu, de rest komt in een volgend verslag! Wat waarschijnlijk ook weer kilometers lang is, net als dit verslag... De link naar de Part II foto's staat hieronder (ze zijn niet allemaal op volgorde):

https://plus.google.com/photos/113804798704102153557/albums/5876332748674939697?authkey=CLOV5teQ9b_8iQE

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 10213

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: