Visa approved! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu Visa approved! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

Visa approved!

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

13 December 2012 | Nederland, Amsterdam

Hi allemaal,

Vandaag was het dan zover, mijn afspraak op het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam, om het visum te laten goedkeuren.

Dit keer geen horrorverhalen, zoals je wel vaker leest. Om 2 uur had ik de afspraak staan en omdat ik dus had gehoord dat de wachtrijen super lang zijn ben ik om 10 voor 1 van stage weggegaan en richting Museumplein getrokken. Eenmaal daar, bleek daar dus niets van waar te zijn. Consulaat opende pas om half 2. Dus dan maar een aantal rondjes Museumplein gewandeld, om het wat warmer te krijgen. Tegen half 2 stonden de eerste mensen al in de rij dus ben ik maar teruggegaan. Uiteindelijk was ik als 4e door de deur, dus dat was netjes.

Eenmaal binnen moest ik ongeveer 10 minuutjes wachten voordat ik alle documenten kon inleveren en mijn vingerafdrukken kon laten afnemen bij het eerste loket. Daarna kon ik weer gaan zitten en moest ik wachten tot ik werd omgeroepen voor het interview. Duurde ongeveer een kwartiertje en toen mocht ik naar het volgende loket voor het 'interview'. Nog geen 2 seconden gepraat. Vingerafdrukken verifiëren en 3 vragen dat was het. Waar in Nederland studeer je, wat studeer je en waar ga je heen? En klaar, visa approved! Dus voor alle stresskippen die ooit nog een visum nodig hebben voor Amerika: Don't worry! Het is zo gepiept (bij mij dan).

Nu dus even afwachten tot mijn paspoort weer op de mat valt en dan is alles geregeld. Ticket had ik eergisteren al geboekt namelijk. Nu alleen nog mijn koffer, waarbij genoeg stress komt kijken want.... Wat neem ik in godsnaam mee?!

Nog maar 15 dagen voor vertrek, waarschijnlijk ook nog 15 dagen tot de volgende update :)

Bye! xx

  • 14 December 2012 - 22:36

    Marloes :

    Ojeeee de koffer! Wil je wel helpen hoor :).
    MAAR morgen eerst je feest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 10218

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: