New York Part I - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu New York Part I - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ashley Raynor - WaarBenJij.nu

New York Part I

Door: Ashley Raynor

Blijf op de hoogte en volg Ashley

06 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Hi allemaal,

Ik weet het, ik zou geen berichten plaatsen zolang ik in New York ben, maar heb toch maar even $2,99 geïnvesteerd om te internetten aangezien gratis internet mij niet wil helpen en het hier op mijn telefoon nergens doet. En omdat ik halverwege de wandeltocht naar Times Square super misselijk werd, ben ik maar even omgedraaid terug naar het hostel (goed voor de lijn overigens haha) om toch maar een blogberichtje te schrijven. Zodra ik wat minder misselijk ben is het weer tijd voor de volgende wandeltocht terug naar Times Square. Anyway, laat ik bij het begin beginnen...

Last day Bowling Green
De laatste week in Bowling Green was het eindelijk heerlijk warm :) Omdat ik behoorlijk wat te doen had heb ik er pas de laatste dag echt van kunnen genieten door aan het zwembad te liggen en rosetjes te drinken. 's avonds nog wat mensen ontmoet toen we weer bij het zwembad wilden gaan drinken, maar het zwembad te vroeg dicht was. Dus hebben we maar in hun appartement wat gedronken, heel gezellig. De volgende ochtend werden we om 9 uur opgepikt om naar Detroit Airport te gaan. Valerie en Sarah vlogen bijna dezelfde tijd als ik, maar dan naar mijn volgende bestemming San Francisco en ik ging in mijn eentje verder naar New York.

Wachten, wachten, wachten...
De eerste vlucht van Detroit naar Chicago verliep heel soepel geen problemen. De vlucht van Chicago naar New York ging wat minder soepel. Ik zou om half 3 eigenlijk richting NY vliegen, maar dat werd uiteindelijk half 5, daarna 5 uur en daarna werd ik zelfs omgezet naar de volgende vlucht van 7 uur omdat er een hoop runway problemen waren op JFK en er daardoor maar 1 open was werden veel vliegtuigen geannuleerd of vertraagd. Uiteindelijk mocht ik toch op mijn oorspronkelijke vlucht (die wel 3 uur vertraging had opgelopen) en omdat er maar 6 personen mee vlogen en we zo vriendelijk waren geweest om niet te klagen, kreeg iedereen een upgrade naar first class (wat dan weer helemaaaal niet verkeerd was haha). Eenmaal boven New York moesten we nog een half uur in de lucht blijven omdat de runway nog niet vrij was, maar dat was niets vergeleken met de overige uren dat ik heb zitten wachten op een oncomfortabele vliegveld stoel (vandaar ook een mega migraine toen ik uiteindelijk het vliegtuig in mocht). Bagage ophalen ging ook niet zoals gepland, want ze hadden mijn koffer naar een ander vliegveld gestuurd. Gelukkig wel in New York dus ik heb hem de volgende dag al weer teruggekregen. Anyway, na deze lange uitputtende dag meteen maar mijn bed ingedoken, waar ik uiteindelijk misschien 2 uurtjes slaap heb kunnen pakken. Mijn kamergenote kwam namelijk rond 2 uur 's nachts thuis en had een jongen meegenomen, er werden dus hele gesprekken gevoerd en toen ze eindelijk gingen slapen bleken ze allebei gigantisch te snurken, wat voor mij garant staat aan geen slaap. De volgende ochtend was ik dus bekaf.

Day 1: Central Park & The Met
Om 9 uur besloten maar op pad te gaan, aangezien ik met dat gesnurk toch geen slaap meer kon vatten. Eerst richting Central Park, wat op nog geen 10 min. lopen van mijn hostel ligt. Ik denk dat ik ongeveer het hele park nu wel gezien heb. Super mooi aangelegd en ondanks dat sommige delen doen denken aan het Vondelpark, is het 10.000x beter en mooier! Heb denk ik 4 tot 4,5 uur door het park gelopen en ben toen richting the Upper East Side gegaan. Langs het Guggenheim ben ik richting het Met gelopen en daar als eerste naar binnen gegaan. Ik had geluk dat het zondag was, want dan mag je je eigen toegangsprijs bepalen (normale prijs is $25 en nu heb ik $15 betaald, omdat ze er toch wat aan over moeten houden, zo gierig ben ik dan ook weer niet haha) Het was best mooi, maar niet iets wat ik nog nooit heb gezien. Een deel was afgezet, ik denk voor het Met Gala (een van de grootste evenementen voor high society en celebrities hier in NY) ik heb namelijk achter een scherm gepiekt (sorry, mijn nieuwsgierige ik kon het niet laten) en er stonden een hele hoop luxe gedekte tafels in de ruimte.

Tot nu toe moet ik heel eerlijk zeggen dat New York heel tof is, maar lang niet zo spectaculair als iedereen je doet geloven. Op mij komt het een beetje over als een grotere, hogere versie van Amsterdam in combinatie met Rotterdam. Dat zeggende heb ik natuurlijk pas een minideel gezien, dus ik zie wel of mijn mening aan het eind veranderd is. Je hebt trouwens ook helemaal niet het idee dat je in Amerika zit, want je komt alleen maar buitenlanders tegen (ook een hoop inwoners van New York horen daarbij). Zoals ik in het begin al vertelde staat vandaag Times Square op de planning (hopelijk) en het Rockefeller Center aangezien dat niet al te ver van Times Square verwijderd ligt. Wat ik verder nog ga doen weet ik niet, behalve dan zondag het Guggenheim (hopelijk dat ik daar ook mijn eigen toegangsprijs kan kiezen). Verder wil ik natuurlijk nog zeker naar de Brooklyn Bridge en een boottocht naar Liberty & Ellis Island. Dat zijn de enige dingen die ik zeker wil doen en de rest zie ik wel.

Voor de mensen die hier ook heen willen en bang zijn om te verdwalen in de Big Apple, don't worry! Ik ben nog niet 1x verdwaald en ik doe alles op gevoel, dat zegt wat want ik verdwaal nog ik mijn eigen woonplaats haha. Maargoed, het verhaal is behoorlijk lang geworden zie ik, dus ik hou ermee op. Volgende verslag komt wel pas in San Francisco want ga hierna niet nog een keer betalen :).

Liefs en spreek jullie allemaal heeeeel snel weer (sneller dan je denkt)!
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ashley

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 10216

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 18 Juni 2013

Studeren in the US & roadtrip

Landen bezocht: